2010. február 13., szombat

Horvátországi barangolások - part I

Olyan régen elő vannak készítve a horvátországi utazások fotói ... hogy már azon is gondolkodtam egyáltalán közöljem-e őket. Jó előre két külön csoportban voltak elhelyezve .. Dalmácia és Isztria.
Na de most akkor berakom őket .. hadd ne lógjanak ki a sorból ..
Bevallom nem igazán van kedvem leirásokkal közölni, ezúttal száraz képnézegetés vár rátok.
De ezeket igyekszem logikus sorrendben felállítani .. akárcsak az autó ablakán bámulnátok ki egy igen gyors utazás alkalmával.

DALMÁCIA

Egzotikusabb, napsütöttebb (tengerparti nyaraláskor oly fontos tényező) - igen, tudniillik én is szoktam néha tengerpartra menni :-) - és ami nem elhanyagolható .. vannak HEGYEK is.

Split és környéke:

Ha nálunk is így haladna a pálya építése ...

A Diocletianus palota falai közt

Szent Doimus székesegyház

Split óváros ...

.. és az új lakótelepek.

Makarska partjai:

Szent Márk székesegyház






Makarska .. háta mögött a Biokovo hegység



Brac szigete:


Dubrovnik:
Az óvárost védelmező falak


Biokovo hegység :

Természetesen - ha már ott volt - nem bírtam ki hogy legalább egy napra meg ne szökjek a tömeg, a forróság, a társaim elől, és egymagamban kobóroltam a Biokovo mészkőfalai között.
Aki itthon szereti a Királykő hegységet .. nos az a Biokovoban is otthon érezheti magát. Csak hátranézve a végtelen tengerre eszmélek rá hogy nem otthon vagyok ...

Makar falu házainak egyike


Kék Iringó (Eryngium planum)

.. és hát felérve sem éles gerincen kell egyensúlyozgatni ....

Lennt Makarska városa

A Biokovo legmagasabb csúcsa : Sv. Jure 1762 m


A tengerből kinőtt hófehér mészkőfalak látványa még a leglustább turistákat is mozgásra sarkallja. Akkor nem kell ecsetelnem hogy rám milyen hatással volt . .igaz ? :-)

2 megjegyzés:

Vass Lehel írta...

Szia,
Mi a tavaly Montenegroban voltunk, de egy napra atugrottunk Dubrovnikba, ami nagyon lenyugozo volt szamomra. Ezek a Horvatorszagi fotoid is nagyon jo kis sorozat van itt tenger,hajo, hegy,varos, epulet, allat, noveny, stb szoval minden ami kell.
Tetszenek

Unknown írta...

Köszi szépen.
Horvátország tényleg egy hálás ország, nemcsak turistaként, de fotósként is.
Szerettem volna ha megvan a tükörreflexes gépem amikor arra jártam. Talán következőkor ...

Megjegyzés küldése