2009. október 26., hétfő

Túramozaik - Nagykőhavas '06

Egy olyan túrára emlékeztem vissza...most hogy idén először jöttek el a hidegek, amikor december elsejére tervezett túránk alatt nappal nyugodtan lehetett sütkérezni a napon, éjszaka kellemes meleg volt a hegyen, a kevés hó ami megmaradt az árnyékos oldalon már nem jelentett többet mint egy jó kis szórakozást rajta a haverokkal ...

A reggeli fények kellemes hangulatot árasztottak, elűzve a fenyvesek hírhedt komorságát. Hangoskodó csapatunk első célpontja csak a Hétlétra kanyon közelében található Medve szakadék falaihoz vezetett, egész nap a sziklamászás ... no meg a fotózás volt terítéken.

M. Laci mindig előmászó

Mi inkább érdekes utat mászunk

A napsütötte falak melegje még a késő délutáni órákban is lehetővé tette a mászást ... majd már a lemenő nap fényében indultunk el éjszakai szálláshelyünkre.
Természetesen ismét a sátor az otthonunk, amit a viszonylagos biztonságot igérő menedékház közelében feszítünk ki.

Aztán hosszas fotózás Brassó messze lent látható fényeiről ...

A hajnal első fényei

Második napunkat a hegység magasabb zónájában töltjük, a csúcs alatti úgynevezett Írott köveknél. Itt a csapat mászói az egyre divatosabb "dry tooling" módszert gyakorolják, ami abból áll hogy a csupasz sziklafalat teljes téli felszereléssel, jégcsákányokkal, mászóvasakkal másszák.

A régi (leégett) menedékház romjai, háttérben a csúcs (1843m)

Az Írott kövek

Nos ez nekem már túl sok ... inkább ismét a fotógép kezelésére irányítom teljes figyelmem ...

Látvány a csúcsról (Keresztényhavas, háttérben Királykő és Fogaras)

Lent a Medve szakadék sziklái

Még lentebb Brassó városa

Újra M. Laci a falon

Nos ezért "írott" az Írott kő

A Bucegi hegy

Ez a délután már csípős hideget áraszt a hegyvidékre ... elgémberedett kezünk, kinek a mászástól, kinek a fotózástól ..

A Csukás hegy

Brunó és Héra a ház őrei

A leereszkedés előtti utolsó kajaszünet sem segített felmelegedni ... csak a menedékház kutyáinak vastag bundája tudta feloszlatni a hidegséget.